2212 Views

Yerel ve Uluslararası Franchising’in Artıları ve Eksileri

Uluslararası bir franchise yerine yerel bir franchise mı düşünüyorsunuz? Ev tabanlı bir iş olarak başlayan küresel bir liderden tavsiye alın.

“Farzedelim…?” Birçok işletme bir ilham anı ile başladı. Ama hepsi başarılı olmadı. Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) öğreten ev tabanlı bir işletmeden eğitim franchising’inde uluslararası bir lidere geçişi gerçekleştirmiş olmak, bu işi hem yerel hem de küresel düzeyde yürütmek için ne gerektiğini bize gösterdi.

Oradaydım, Bunu Yaptım

Franchise operasyonuna dönüşen ve hatta ulusal çapta genişleyen yerel işletmeler çok fazla bilgi biriktirmiş olabilir, ancak bunlar hala özünde yerel bir işletmedir. İş modeli, komşu bir ülkeye veya hatta başka bir kıtaya iyi bir şekilde nakledilmeyebilir. Buna karşılık, uluslararası bir eğitim franchise’ı “orada bulundu ve bunu yaptı”. Farklı değerlere sahip farklı kültürlere başarıyla adapte oldular. Ve kanıtlanmış performansları size rekabet avantajı sağlayacaktır.

Neden Tek Beden Her Şeye Uymuyor?

Eğitim franchise’ı söz konusu olduğunda, “herkese uyan tek beden” basitçe işe yaramaz. Ürün tekliflerinin çok çeşitli pazarlarda alakalı olması gerekirken, yerel ihtiyaçlara uyum sağlayacak kadar çevik olmaları da gerekir. Müşteri beklentileri çok farklı olabilir. Yerelleştirme, esneklik ve bir dereceye kadar hassasiyet gerektirir. Tersine, başarılı yerel girişimler, küresel pazarlama stratejilerine uyacak şekilde uyarlanabilir. İhtiyaç duyulan şey sürekli iletişimdir. Yere kulak vermekten daha fazlası. Açık fikirli olmak ile ilgili. 

Kutunun Dışında Paylaşmak

Bir franchise veren olarak, meslektaşlarınız tarafından kazanılan birikmiş bilgi ve uygulamalı deneyimden büyük ölçüde yararlanacaksınız. “Farklı düşünmenize” yardımcı olur ve başarı şansınızı güçlendirir. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığına dair notları karşılaştırabilmek, sizi başarılı bir lansmana yönlendiren, kazanan bir pazarlama stratejisi benimseyen veya zor zamanların üstesinden gelmenize yardımcı olan kaldıraç olabilir.

Küresel Kişisel Olabilir

Bazıları uluslararası bir organizasyon fikrinden vazgeçiyor. Çok büyük bir çarkta küçük bir dişli mi olacaklar? Bir “Anne ve Baba” endişesi olarak başlamak, yeni işletmelerin karşılaştığı zorlukların çok farkında olmamızı sağladı. Ve bizi ağın yararlarından eşit derecede haberdar etti. Bu nedenle topluluk oluşturmaya ve bilgi paylaşımına odaklandık. Çok dilli ve çok disiplinli bir ekip tarafından desteklenen güçlü bir topluluk, dünya çapında bir işletmeye kişisel bir yaklaşım sağlar.

Unutmayın, işiniz ne kadar büyürse büyüsün, yine de kişisel kalır. Eğitim franchising, tutkunuz mu? Kaydolmayı düşündüğünüz franchise, vizyon ve değerlerinizle uyumlu mu? Bu soruyu yanıtlayın ve hayalinizi gerçeğe dönüştürme başlayın.

Anne Gordon,
Vice President of Business Development

2213 Views

Yerel ve Uluslararası Franchising’in Artıları ve Eksileri

Uluslararası bir franchise yerine yerel bir franchise mı düşünüyorsunuz? Ev tabanlı bir iş olarak başlayan küresel bir liderden tavsiye alın.

“Farzedelim…?” Birçok işletme bir ilham anı ile başladı. Ama hepsi başarılı olmadı. Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) öğreten ev tabanlı bir işletmeden eğitim franchising’inde uluslararası bir lidere geçişi gerçekleştirmiş olmak, bu işi hem yerel hem de küresel düzeyde yürütmek için ne gerektiğini bize gösterdi.

Oradaydım, Bunu Yaptım

Franchise operasyonuna dönüşen ve hatta ulusal çapta genişleyen yerel işletmeler çok fazla bilgi biriktirmiş olabilir, ancak bunlar hala özünde yerel bir işletmedir. İş modeli, komşu bir ülkeye veya hatta başka bir kıtaya iyi bir şekilde nakledilmeyebilir. Buna karşılık, uluslararası bir eğitim franchise’ı “orada bulundu ve bunu yaptı”. Farklı değerlere sahip farklı kültürlere başarıyla adapte oldular. Ve kanıtlanmış performansları size rekabet avantajı sağlayacaktır.

Neden Tek Beden Her Şeye Uymuyor?

Eğitim franchise’ı söz konusu olduğunda, “herkese uyan tek beden” basitçe işe yaramaz. Ürün tekliflerinin çok çeşitli pazarlarda alakalı olması gerekirken, yerel ihtiyaçlara uyum sağlayacak kadar çevik olmaları da gerekir. Müşteri beklentileri çok farklı olabilir. Yerelleştirme, esneklik ve bir dereceye kadar hassasiyet gerektirir. Tersine, başarılı yerel girişimler, küresel pazarlama stratejilerine uyacak şekilde uyarlanabilir. İhtiyaç duyulan şey sürekli iletişimdir. Yere kulak vermekten daha fazlası. Açık fikirli olmak ile ilgili. 

Kutunun Dışında Paylaşmak

Bir franchise veren olarak, meslektaşlarınız tarafından kazanılan birikmiş bilgi ve uygulamalı deneyimden büyük ölçüde yararlanacaksınız. “Farklı düşünmenize” yardımcı olur ve başarı şansınızı güçlendirir. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığına dair notları karşılaştırabilmek, sizi başarılı bir lansmana yönlendiren, kazanan bir pazarlama stratejisi benimseyen veya zor zamanların üstesinden gelmenize yardımcı olan kaldıraç olabilir.

Küresel Kişisel Olabilir

Bazıları uluslararası bir organizasyon fikrinden vazgeçiyor. Çok büyük bir çarkta küçük bir dişli mi olacaklar? Bir “Anne ve Baba” endişesi olarak başlamak, yeni işletmelerin karşılaştığı zorlukların çok farkında olmamızı sağladı. Ve bizi ağın yararlarından eşit derecede haberdar etti. Bu nedenle topluluk oluşturmaya ve bilgi paylaşımına odaklandık. Çok dilli ve çok disiplinli bir ekip tarafından desteklenen güçlü bir topluluk, dünya çapında bir işletmeye kişisel bir yaklaşım sağlar.

Unutmayın, işiniz ne kadar büyürse büyüsün, yine de kişisel kalır. Eğitim franchising, tutkunuz mu? Kaydolmayı düşündüğünüz franchise, vizyon ve değerlerinizle uyumlu mu? Bu soruyu yanıtlayın ve hayalinizi gerçeğe dönüştürme başlayın.

Anne Gordon,
Vice President of Business Development