4614 Views

Bir franchise sahibi olmayı mı düşünüyorsun? Yaygın olarak yapılan hatalardan kaçının!

Çoğu franchise alıcısı, bir franchise’a yatırım yapmaya karar vermeden önce durum tespiti yapar. Bu, bir parçası olmak istediğiniz franchising hakkında, firmanın itibarı ve geçmiş performası hakkında size önemli bilgiler sağlayacaktır, fakat hiçbir şey merkez ofise yapacağınız bir ziyaretin yerini tutmayacaktır. Şaşırtıcı bir şekilde birçok kişi bunu yapmamayı tercih ediyor. Fakat bu almamanız gereken bir risktir. 

   Bir franchise seçerken, noktalı çizgiyi imzalamadan önce bilmeniz gereken çok şey var. Şirketi derinlemesine araştırarak başlayın. Diğer franchise verenlerle konuşun. Potansiyel franchise ortağınız hakkında öğrenebileceğiniz her şeyi öğrenmek için çok fazla zaman ve enerji harcamalısınız. 

   Ancak kaleminizi çıkarmadan ve taahhüdü yerine getirmeden önce, merkez ofise bir keşif ziyareti yaptığınızdan emin olun. Kar payını ödediğini göreceksiniz. Keşif ziyareti, kiminle iş yapacağınıza dair bir bakış sağlar. Organizasyonun yukarıdan aşağıya nasıl çalıştığını yakından göreceksiniz. Bu sadece şirketin vizyonunu ve değerlerini ilk elden anlamanıza sağlamakla kalmaz, aynı zamanda franchise’ı mümkün kılan tüm insanlarla iletişim kurmak için eşsiz bir fırsat sunar.

   Programları geliştiren insanlarla konuşun ve yöntemi derinlemesine anlamaya çalışın. Eğitim, pazarlama ve lojistikten sorumlu olacak ve işinizi büyütmenize yardımcı olacak kişilerle oturun. Depoyu ziyaret etmek ve operasyonu görmek isteyebilirsiniz. Hemfikir misin? Cevaplanması gereken tüm soruları sordunuz mu? Cevaplar sizi tatmin ediyor mu? 

   Açıkçası, keşif süreci tek yönlü değildir. İki yönde de çalışır ve her iki tarafın da diğerinin tam ölçüsünü almasına izin verir. Ve günlük operasyonlarınızın çoğunun bağımsız olarak gerçekleştirileceği doğru olsa da, söz verdikleri şeyi sunmak ve büyüdükçe ihtiyaçlarınıza cevap vermek için merkez ofise bağımlı olacaksınız.

   Franchise organizasyonunun ortak materyali olup olmadığını değerlendireceğiniz gibi, potansiyel franchise veren olarak sizin de gerekenlere sahip olup olmadığınızı değerlendirecekler. Bu son derece ödüllendirici ancak, rekabetçi pazarda başarılı olabilir ve birlikte belirlediğiniz hedeflere ulaşabilir misiniz? 

   Uluslararası bir eğitim franchise’ı satın almak, bir ürün satın almanın çok ötesine geçer. Köklü bir iş satın alıyorsunuz. Daha geniş bir küresel topluluğun parçası oluyorsunuz. Bu nedenle, yeni işiniz için mümkün olan en iyi fırlatma rampasını sunan, kendini kanıtlamış uluslararası bir marka olan vagonunuzu bir yıldıza bağladığınızdan emin olmalısınız. Keşif ziyareti, eğitim franchising’in sizin için uygun olup olmadığını anlamada önemli bir faktördür. 

Anne Gordon

 

 

4615 Views

Bir franchise sahibi olmayı mı düşünüyorsun? Yaygın olarak yapılan hatalardan kaçının!

Çoğu franchise alıcısı, bir franchise’a yatırım yapmaya karar vermeden önce durum tespiti yapar. Bu, bir parçası olmak istediğiniz franchising hakkında, firmanın itibarı ve geçmiş performası hakkında size önemli bilgiler sağlayacaktır, fakat hiçbir şey merkez ofise yapacağınız bir ziyaretin yerini tutmayacaktır. Şaşırtıcı bir şekilde birçok kişi bunu yapmamayı tercih ediyor. Fakat bu almamanız gereken bir risktir. 

   Bir franchise seçerken, noktalı çizgiyi imzalamadan önce bilmeniz gereken çok şey var. Şirketi derinlemesine araştırarak başlayın. Diğer franchise verenlerle konuşun. Potansiyel franchise ortağınız hakkında öğrenebileceğiniz her şeyi öğrenmek için çok fazla zaman ve enerji harcamalısınız. 

   Ancak kaleminizi çıkarmadan ve taahhüdü yerine getirmeden önce, merkez ofise bir keşif ziyareti yaptığınızdan emin olun. Kar payını ödediğini göreceksiniz. Keşif ziyareti, kiminle iş yapacağınıza dair bir bakış sağlar. Organizasyonun yukarıdan aşağıya nasıl çalıştığını yakından göreceksiniz. Bu sadece şirketin vizyonunu ve değerlerini ilk elden anlamanıza sağlamakla kalmaz, aynı zamanda franchise’ı mümkün kılan tüm insanlarla iletişim kurmak için eşsiz bir fırsat sunar.

   Programları geliştiren insanlarla konuşun ve yöntemi derinlemesine anlamaya çalışın. Eğitim, pazarlama ve lojistikten sorumlu olacak ve işinizi büyütmenize yardımcı olacak kişilerle oturun. Depoyu ziyaret etmek ve operasyonu görmek isteyebilirsiniz. Hemfikir misin? Cevaplanması gereken tüm soruları sordunuz mu? Cevaplar sizi tatmin ediyor mu? 

   Açıkçası, keşif süreci tek yönlü değildir. İki yönde de çalışır ve her iki tarafın da diğerinin tam ölçüsünü almasına izin verir. Ve günlük operasyonlarınızın çoğunun bağımsız olarak gerçekleştirileceği doğru olsa da, söz verdikleri şeyi sunmak ve büyüdükçe ihtiyaçlarınıza cevap vermek için merkez ofise bağımlı olacaksınız.

   Franchise organizasyonunun ortak materyali olup olmadığını değerlendireceğiniz gibi, potansiyel franchise veren olarak sizin de gerekenlere sahip olup olmadığınızı değerlendirecekler. Bu son derece ödüllendirici ancak, rekabetçi pazarda başarılı olabilir ve birlikte belirlediğiniz hedeflere ulaşabilir misiniz? 

   Uluslararası bir eğitim franchise’ı satın almak, bir ürün satın almanın çok ötesine geçer. Köklü bir iş satın alıyorsunuz. Daha geniş bir küresel topluluğun parçası oluyorsunuz. Bu nedenle, yeni işiniz için mümkün olan en iyi fırlatma rampasını sunan, kendini kanıtlamış uluslararası bir marka olan vagonunuzu bir yıldıza bağladığınızdan emin olmalısınız. Keşif ziyareti, eğitim franchising’in sizin için uygun olup olmadığını anlamada önemli bir faktördür. 

Anne Gordon