11111 Views

Çocuğunuzu İngilizce Öğrenmesi İçin Nasıl Motive Edebilirsiniz: İkinci Dil Edinimi İçin Olumlu Pekiştirme Stratejileri

Okuma Süresi: 5 Dakika

Bir ebeveyn olarak, çocuğunuzun öğrenme yolculuğunu desteklemede çok önemli bir rol oynuyorsunuz. Çocuğunuzu motive etmek ve çabaları hakkında iyimser bir bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olmak, İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenmelerine yardımcı olabilir.

Çocuklara İngilizce öğretme konusundaki 38 yıllık deneyimimizde, çocukların bilgiyi en iyi seviyede, kendilerini iyi hissettikleri zaman özümsediklerini öğrendik. Çocuğunuzu desteklemek, onlara liderlik etme ve İngilizce konuşan bir birey olarak güven inşa etme fırsatları vermek, motivasyonu artırır ve İngilizce öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.

Pedagoji ve psikoloji uzmanları bu ilham verici cesaretlendirmeye “Olumlu Pekiştirme” adını verir. Bu blogda, konsepti keşfedeceğiz ve bir ebeveyn olarak size, İngilizce öğrenme yolculuğu boyunca çocuğunuzu nasıl destekleyeceğiniz konusunda faydalı ipuçları sunacağız.

Olumlu Pekiştirme Nedir?

Evinizde dolaştığınızı ve kendi kendinize mutlu bir şekilde şarkı söylediğinizi hayal edin. Biri size kulak misafiri olur ve şöyle der: “Aman canım, gerçekten yanlış söylüyorsun. Daha iyisini yapamaz mısın?” Şarkı söyleme yeteneğinize olan güveninizi kesinlikle kaybedersiniz. Hatta bir daha asla yüksek sesle şarkı söylemek istemeyecek kadar utanmış olabilirsiniz! Şimdi, aynı kişinin şöyle dediğini hayal edin: “Sesin çok güzel! Harika söylüyorsun!” Şimdi nasıl hissederdin? Gerçekten de, şarkı söylemek konusunda mutlu ve kendinden emin olacak ve kendini bu şekilde ifade etme konusunda cesaretlenmiş hissedeceksin. Aslında, bir sonraki kişi iyi şarkı söylemediğinizi söylerse, bu alanda zaten belirli bir güven oluşturduğunuz için onlara inanmaya daha az eğilimli olursunuz.

Öğrenen küçük çocukların başına gelen budur. İyi durumda olduklarını bilmelerini sağlamak için olumlu geribildirime ihtiyaçları var; ve bu kendilerini başarılı hissetmelerini sağlar. Bu onları devam etmeleri için motive eder. Aynı zamanda onlara öğrenme için duygusal bir temel sağlar. Tehdit içermeyen, rahat ve hoş bir ortam yaratmak, çocuğu motive etmek ve başarılı kılmak için çok önemlidir. Pozitif pekiştirme, çocuğa daha fazlasını denemesi, daha fazla katılması ve nihayetinde daha fazla öğrenmesi için güven verir. Pozitif pekiştirme kullanırken “tutarlılık” anahtardır. Çocuğunuza başarılı olduğunu hissettirin. Bu onları motive edecek ve başarı şanslarını artıracaktır.

Dil Öğreniminde Pozitif Pekiştirmenin Faydaları

Olumlu pekiştirme, çocuğunuzun İngilizce konuşma çabalarını teşvik eder. Çocuğunuz İngilizce konuşmaya çalıştığında onu övün ve çabası için ödüllendirin. Bu, çocuğunuzu İngilizce konuşmaya ve pratik yapmaya devam etmesi için motive edecektir. Bunu sözlü olarak yapabilirsiniz, onu “Vay canına!” veya “Tebrikler!” diyerek neşelendirmenin yanında, sözsüz olarak da, onlara beşlik çakmak, sarılmak veya sadece gururlu bir gülümseme ile bunu başarabilirsiniz.

Pozitif pekiştirme, çocuğunuzun İngilizce konuşma konusunda kendine olan güvenini geliştirmesine de yardımcı olur. Çocuğunuzu övdüğünüzde ve cesaretlendirdiğinizde, kendilerini güçlenmiş hissederler. Ailenize ve arkadaşlarınıza yeteneklerini sergilerseniz, büyükannenizi İngilizce selamlamaya veya bir sonraki aile tatilinizde uçuş görevlisiyle konuşmaya ve portakal suyu istemeye teşvik ederek çocuğunuzun İngilizcesine ışık tutarsanız, çocuğunuzun ne kadar gurur duyacağını bir düşünün!

İngilizce öğrenmeye yönelik olumlu bir tutumu teşvik etmek, çocuğunuza İngilizceyi olumlu duygular ve ödüllerle ilişkilendirmesini öğretecektir. Övgü ve ilgi için can atacaklar ve daha fazlasını öğrenmeye ve becerilerini dinleyen herkesin önünde göstermeye çalışacaklar. Ebeveyn olarak göreviniz gururla gülümsemek ve onları cesaretlendirmek. Çocuğunuza liderlik etmesi için elinizden gelen her fırsatı verin. Onları evin “Belirlenmiş İngilizce Konuşmacısı” yapın ve yükselmelerini izleyin.

İşte bunun nasıl yapılacağına dair bazı yararlı ipuçları:

Çocuğunuzun İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenmesine Yardımcı Olmak İçin Pozitif Pekiştirme Kullanmaya İlişkin 8 İpucu

  1. İngilizce Konuşma Çabalarını Övün: Olumlu pekiştirmeyi kullanmanın en etkili yollarından biri, çocuğunuzun İngilizce konuşma girişimini övmektir. İngilizceleri mükemmel olmasa bile, gösterdikleri çaba için onları övün ve pratik yapmaya devam etmeleri için teşvik edin.
  2. Spontane, Spesifik ve Samimi Olun: Cesaret verici genel sözler söylemek yerine, betimleyici ve spesifik bir dil kullanarak çocuğunuzu övün. Teşvik ne kadar az genelse, eldeki duruma uyması o kadar olasıdır; dolayısıyla samimi olarak algılanacaktır. Sadece “Vay canına! Ne harika bir hikaye yazmışsın!”ın yanına şunları ekleyebilirsiniz: “Ana karakterinizi tarif etmek için tüm bu farklı kelimeleri kullanmana özellikle bayıldım. Onu gerçekten kafamda canlandırabiliyorum!”
  3. Hatalara Odaklanma: Çocuğunuz İngilizce konuşurken bir hata yaptığında, bunu dile getirmeyin. Bunun yerine, söylediklerinin olumlu yönlerine odaklanın ve çabaları için onları övün.
  4. Dolaylı Olarak Düzeltin: Çocuğunuz bir hata yaptığında, söylediklerini soru şeklinde tekrarlayarak dolaylı olarak düzeltin. Örneğin, çocuğunuz “Kütüphaneye gitmek istiyorum (I want to go to the libary)” derse, “Bu iyi bir fikir. Hadi kütüphaneye gidelim. (That’s a good idea. Let’s go to the library)”
  5. Çabalarını Ödüllendirin: Çocuğunuz İngilizce konuştuğunda, onu övgü ve beşlik çakmak ya da sarılmak gibi fiziksel bir ödülle ödüllendirin. İlk İngilizce kurslarını tamamlarlarsa, onları parka götürün ve eğlenin.
  6. Çocuğunuzun İngilizceyi Kullanması İçin Günlük Fırsatlar Yaratın: Çocuğunuzun liderliği ele almasına izin vermek için sahip olduğunuz her fırsatı kullanın ve aşağıdakilere yardımcı olması için İngilizcesini kullanın:
    • Çocuğunuzdan bir sanal asistanla (Siri, Alexa, Bixby veya Google Assist gibi) konuşmasını ve hava durumunu, saati veya akşam yemeği için ne yapması gerektiğini sormasını isteyin.
    • Çevrimiçi bir İngilizce alışveriş sitesinde bir ürün adını okumak için (ihtiyacınız olmasa bile) yardımlarını isteyin (Amazon’unuzu İngilizce’ye çevirebilirsiniz…).
    • Yurtdışındaki bir restoranda kendi yemeklerini sipariş etmeleri veya siz tatildeyken yol tarifi istemeleri için onları teşvik edin.
    • İngilizce bir kelimeyi unutmuş gibi davranın. Adlandırmaya çalıştığınız öğeyi tanımlayın ve çocuğunuzun yardım etmesine izin verin. Gerekirse onlara yardım edebilirsiniz, ancak kulağına benzer bir kelime söyleyin veya kelimeyi yanlış söyleyin ve sizi düzeltmelerine izin verin. Küçük göğüsleri gururla şişecek!
  7. İngilizceyi “Gizli Dil” Olarak Kullanın: Çocuğunuzu İngilizceyi ikiniz arasında gizli bir kod dili olarak kullanmaya teşvik edin. Örneğin, birbirinize bir sır veya özel bir şey söylemek istediğinizde, örneğin çocuğunuza bir okul etkinliğine kadar eşlik ederken, o da size sınıf arkadaşları hakkında kimse duymasını istemedikleri bir şey söylemek istediğinde İngilizce kullanmayı kabul tercih edebilirsiniz. Bu, İngilizceyi kullanmak için eğlenceli ve heyecan verici bir seçenek gibi hissettirecek. Ayrıca çocuğunuza, hataların normal olduğu, iletişim ve eğlencenin vurgulandığı, baskının düşük olduğu bir ortamda İngilizce pratik yapma şansı verir.
  8. Çocuğunuzla birlikte İngilizce Medya izleyin. Şimdiye kadar yüzden fazla izledikleri favori animasyon filmini seçin ve birlikte İngilizce olarak izleyin. Zaten bildikleri ve keyif aldıkları bir şeyi izleyerek, bunalmış veya hayal kırıklığına uğramış hissetmeden, dili öğrenmeye odaklanabilirler. Onlar izlerken siz onlara neler olup bittiğiyle ilgili sorular sorarsınız çünkü siz dili anlamakta “çabalarsınız”. Bu, yeni dil becerileriyle gurur duydukları için güven ve motivasyon oluşturmanın yararlı bir yolu olabilir.

Helen Doron’da, İngilizce öğretmenin sadece dil ediniminden çok daha fazlası olduğuna inanıyoruz. Yaklaşımımız, çocukların akıcı ve kendinden emin konuşmacılar olmalarını sağlayan güvenli ve besleyici bir ortam yaratmaya odaklanır. Bizim için çocuklar her şeyden önce gelir ve yabancı bir dilde bile liderliği ele almakta kendilerini rahat hissederler. Yetişkinler hata yapmaktan veya saçmalamış görünmekten korkarken, çocuklar çekingen değildir. Duygularını konuşma, dans, şarkı ve oyun yoluyla göstermekten korkmazlar. Yanlış cevapların olmadığı ve her türlü konuşma girişiminin övüldüğü bir atmosfer yaratılarak çocuklar özgüvenle parlar ve öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu üstlenirler. Çocuklara bu düzeyde bir özerklik vererek, öğrenmeleri için sahiplik ve sorumluluk duygularını geliştirmelerine yardımcı oluyoruz.

Kaynaklar

Arista, D., Artini, L. P., & Ratminingsih, M. (2018). The types of reinforcement strategies used by the teacher in motivating EFL students at KG B class in Bali Kiddy school. Journal of Psychology and Instructions, 2(1), 9-15. https://doi.org/10.23887/jpai.v2i1.13736

Cameron, J., & Pierce, W. D. (1994). Reinforcement, reward, and intrinsic motivation: A meta-analysis. Review of Educational Research, 64(3), 363-423.
Dornyei, Z. (2001). Motivational strategies in the language classroom. Cambridge University Press.

Rubab, I., Ashraf, M., & Ahmad, S. (2020). Increasing Teachers’ Use of Positive Reinforcement: Effects of Performance Feedback to Improve a Learner’s Behavior. Journal of Education and Practice, 11(20), 120-126.

Salao Espinoza, M. G. (2022). Positive reinforcement in the development of speaking skills among young adult learners. Ecuador: Ambato

Samodra, O. A., & Faridi, A. (2021). The correlation of positive reinforcement, self- confidence, and speaking performance of English young learners. English Education Journal, 11(3), 393-405. https://doi.org/10.15294/eej.v11i1.45463

Santos, M. R. T., & Souza, L. C. (2018). The use of games in the English as a foreign language classroom: An exploratory study. International Journal of Languages, Literature and Linguistics, 4(5), 185-192.

Santos, M. R. T., Souza, L. C., & Silva, L. F. (2021). The use of songs in the English as a foreign language classroom: A case study. International Journal of Languages, Literature and Linguistics, 7(1), 1-8.

Saputri, F. R., & Setiawan, B. (2021). The use of authentic materials in the English as a foreign language classroom: An action research. International Journal of Instruction, 14(2), 149-164.

Sudirman, E., & Fauziah, N. (2021). The use of project-based learning in the English as a foreign language classroom: An action research. International Journal of Instruction, 14(2), 131-148.

11112 Views

Çocuğunuzu İngilizce Öğrenmesi İçin Nasıl Motive Edebilirsiniz: İkinci Dil Edinimi İçin Olumlu Pekiştirme Stratejileri

Okuma Süresi: 5 Dakika

Bir ebeveyn olarak, çocuğunuzun öğrenme yolculuğunu desteklemede çok önemli bir rol oynuyorsunuz. Çocuğunuzu motive etmek ve çabaları hakkında iyimser bir bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olmak, İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenmelerine yardımcı olabilir.

Çocuklara İngilizce öğretme konusundaki 38 yıllık deneyimimizde, çocukların bilgiyi en iyi seviyede, kendilerini iyi hissettikleri zaman özümsediklerini öğrendik. Çocuğunuzu desteklemek, onlara liderlik etme ve İngilizce konuşan bir birey olarak güven inşa etme fırsatları vermek, motivasyonu artırır ve İngilizce öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.

Pedagoji ve psikoloji uzmanları bu ilham verici cesaretlendirmeye “Olumlu Pekiştirme” adını verir. Bu blogda, konsepti keşfedeceğiz ve bir ebeveyn olarak size, İngilizce öğrenme yolculuğu boyunca çocuğunuzu nasıl destekleyeceğiniz konusunda faydalı ipuçları sunacağız.

Olumlu Pekiştirme Nedir?

Evinizde dolaştığınızı ve kendi kendinize mutlu bir şekilde şarkı söylediğinizi hayal edin. Biri size kulak misafiri olur ve şöyle der: “Aman canım, gerçekten yanlış söylüyorsun. Daha iyisini yapamaz mısın?” Şarkı söyleme yeteneğinize olan güveninizi kesinlikle kaybedersiniz. Hatta bir daha asla yüksek sesle şarkı söylemek istemeyecek kadar utanmış olabilirsiniz! Şimdi, aynı kişinin şöyle dediğini hayal edin: “Sesin çok güzel! Harika söylüyorsun!” Şimdi nasıl hissederdin? Gerçekten de, şarkı söylemek konusunda mutlu ve kendinden emin olacak ve kendini bu şekilde ifade etme konusunda cesaretlenmiş hissedeceksin. Aslında, bir sonraki kişi iyi şarkı söylemediğinizi söylerse, bu alanda zaten belirli bir güven oluşturduğunuz için onlara inanmaya daha az eğilimli olursunuz.

Öğrenen küçük çocukların başına gelen budur. İyi durumda olduklarını bilmelerini sağlamak için olumlu geribildirime ihtiyaçları var; ve bu kendilerini başarılı hissetmelerini sağlar. Bu onları devam etmeleri için motive eder. Aynı zamanda onlara öğrenme için duygusal bir temel sağlar. Tehdit içermeyen, rahat ve hoş bir ortam yaratmak, çocuğu motive etmek ve başarılı kılmak için çok önemlidir. Pozitif pekiştirme, çocuğa daha fazlasını denemesi, daha fazla katılması ve nihayetinde daha fazla öğrenmesi için güven verir. Pozitif pekiştirme kullanırken “tutarlılık” anahtardır. Çocuğunuza başarılı olduğunu hissettirin. Bu onları motive edecek ve başarı şanslarını artıracaktır.

Dil Öğreniminde Pozitif Pekiştirmenin Faydaları

Olumlu pekiştirme, çocuğunuzun İngilizce konuşma çabalarını teşvik eder. Çocuğunuz İngilizce konuşmaya çalıştığında onu övün ve çabası için ödüllendirin. Bu, çocuğunuzu İngilizce konuşmaya ve pratik yapmaya devam etmesi için motive edecektir. Bunu sözlü olarak yapabilirsiniz, onu “Vay canına!” veya “Tebrikler!” diyerek neşelendirmenin yanında, sözsüz olarak da, onlara beşlik çakmak, sarılmak veya sadece gururlu bir gülümseme ile bunu başarabilirsiniz.

Pozitif pekiştirme, çocuğunuzun İngilizce konuşma konusunda kendine olan güvenini geliştirmesine de yardımcı olur. Çocuğunuzu övdüğünüzde ve cesaretlendirdiğinizde, kendilerini güçlenmiş hissederler. Ailenize ve arkadaşlarınıza yeteneklerini sergilerseniz, büyükannenizi İngilizce selamlamaya veya bir sonraki aile tatilinizde uçuş görevlisiyle konuşmaya ve portakal suyu istemeye teşvik ederek çocuğunuzun İngilizcesine ışık tutarsanız, çocuğunuzun ne kadar gurur duyacağını bir düşünün!

İngilizce öğrenmeye yönelik olumlu bir tutumu teşvik etmek, çocuğunuza İngilizceyi olumlu duygular ve ödüllerle ilişkilendirmesini öğretecektir. Övgü ve ilgi için can atacaklar ve daha fazlasını öğrenmeye ve becerilerini dinleyen herkesin önünde göstermeye çalışacaklar. Ebeveyn olarak göreviniz gururla gülümsemek ve onları cesaretlendirmek. Çocuğunuza liderlik etmesi için elinizden gelen her fırsatı verin. Onları evin “Belirlenmiş İngilizce Konuşmacısı” yapın ve yükselmelerini izleyin.

İşte bunun nasıl yapılacağına dair bazı yararlı ipuçları:

Çocuğunuzun İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenmesine Yardımcı Olmak İçin Pozitif Pekiştirme Kullanmaya İlişkin 8 İpucu

  1. İngilizce Konuşma Çabalarını Övün: Olumlu pekiştirmeyi kullanmanın en etkili yollarından biri, çocuğunuzun İngilizce konuşma girişimini övmektir. İngilizceleri mükemmel olmasa bile, gösterdikleri çaba için onları övün ve pratik yapmaya devam etmeleri için teşvik edin.
  2. Spontane, Spesifik ve Samimi Olun: Cesaret verici genel sözler söylemek yerine, betimleyici ve spesifik bir dil kullanarak çocuğunuzu övün. Teşvik ne kadar az genelse, eldeki duruma uyması o kadar olasıdır; dolayısıyla samimi olarak algılanacaktır. Sadece “Vay canına! Ne harika bir hikaye yazmışsın!”ın yanına şunları ekleyebilirsiniz: “Ana karakterinizi tarif etmek için tüm bu farklı kelimeleri kullanmana özellikle bayıldım. Onu gerçekten kafamda canlandırabiliyorum!”
  3. Hatalara Odaklanma: Çocuğunuz İngilizce konuşurken bir hata yaptığında, bunu dile getirmeyin. Bunun yerine, söylediklerinin olumlu yönlerine odaklanın ve çabaları için onları övün.
  4. Dolaylı Olarak Düzeltin: Çocuğunuz bir hata yaptığında, söylediklerini soru şeklinde tekrarlayarak dolaylı olarak düzeltin. Örneğin, çocuğunuz “Kütüphaneye gitmek istiyorum (I want to go to the libary)” derse, “Bu iyi bir fikir. Hadi kütüphaneye gidelim. (That’s a good idea. Let’s go to the library)”
  5. Çabalarını Ödüllendirin: Çocuğunuz İngilizce konuştuğunda, onu övgü ve beşlik çakmak ya da sarılmak gibi fiziksel bir ödülle ödüllendirin. İlk İngilizce kurslarını tamamlarlarsa, onları parka götürün ve eğlenin.
  6. Çocuğunuzun İngilizceyi Kullanması İçin Günlük Fırsatlar Yaratın: Çocuğunuzun liderliği ele almasına izin vermek için sahip olduğunuz her fırsatı kullanın ve aşağıdakilere yardımcı olması için İngilizcesini kullanın:
    • Çocuğunuzdan bir sanal asistanla (Siri, Alexa, Bixby veya Google Assist gibi) konuşmasını ve hava durumunu, saati veya akşam yemeği için ne yapması gerektiğini sormasını isteyin.
    • Çevrimiçi bir İngilizce alışveriş sitesinde bir ürün adını okumak için (ihtiyacınız olmasa bile) yardımlarını isteyin (Amazon’unuzu İngilizce’ye çevirebilirsiniz…).
    • Yurtdışındaki bir restoranda kendi yemeklerini sipariş etmeleri veya siz tatildeyken yol tarifi istemeleri için onları teşvik edin.
    • İngilizce bir kelimeyi unutmuş gibi davranın. Adlandırmaya çalıştığınız öğeyi tanımlayın ve çocuğunuzun yardım etmesine izin verin. Gerekirse onlara yardım edebilirsiniz, ancak kulağına benzer bir kelime söyleyin veya kelimeyi yanlış söyleyin ve sizi düzeltmelerine izin verin. Küçük göğüsleri gururla şişecek!
  7. İngilizceyi “Gizli Dil” Olarak Kullanın: Çocuğunuzu İngilizceyi ikiniz arasında gizli bir kod dili olarak kullanmaya teşvik edin. Örneğin, birbirinize bir sır veya özel bir şey söylemek istediğinizde, örneğin çocuğunuza bir okul etkinliğine kadar eşlik ederken, o da size sınıf arkadaşları hakkında kimse duymasını istemedikleri bir şey söylemek istediğinde İngilizce kullanmayı kabul tercih edebilirsiniz. Bu, İngilizceyi kullanmak için eğlenceli ve heyecan verici bir seçenek gibi hissettirecek. Ayrıca çocuğunuza, hataların normal olduğu, iletişim ve eğlencenin vurgulandığı, baskının düşük olduğu bir ortamda İngilizce pratik yapma şansı verir.
  8. Çocuğunuzla birlikte İngilizce Medya izleyin. Şimdiye kadar yüzden fazla izledikleri favori animasyon filmini seçin ve birlikte İngilizce olarak izleyin. Zaten bildikleri ve keyif aldıkları bir şeyi izleyerek, bunalmış veya hayal kırıklığına uğramış hissetmeden, dili öğrenmeye odaklanabilirler. Onlar izlerken siz onlara neler olup bittiğiyle ilgili sorular sorarsınız çünkü siz dili anlamakta “çabalarsınız”. Bu, yeni dil becerileriyle gurur duydukları için güven ve motivasyon oluşturmanın yararlı bir yolu olabilir.

Helen Doron’da, İngilizce öğretmenin sadece dil ediniminden çok daha fazlası olduğuna inanıyoruz. Yaklaşımımız, çocukların akıcı ve kendinden emin konuşmacılar olmalarını sağlayan güvenli ve besleyici bir ortam yaratmaya odaklanır. Bizim için çocuklar her şeyden önce gelir ve yabancı bir dilde bile liderliği ele almakta kendilerini rahat hissederler. Yetişkinler hata yapmaktan veya saçmalamış görünmekten korkarken, çocuklar çekingen değildir. Duygularını konuşma, dans, şarkı ve oyun yoluyla göstermekten korkmazlar. Yanlış cevapların olmadığı ve her türlü konuşma girişiminin övüldüğü bir atmosfer yaratılarak çocuklar özgüvenle parlar ve öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu üstlenirler. Çocuklara bu düzeyde bir özerklik vererek, öğrenmeleri için sahiplik ve sorumluluk duygularını geliştirmelerine yardımcı oluyoruz.

Kaynaklar

Arista, D., Artini, L. P., & Ratminingsih, M. (2018). The types of reinforcement strategies used by the teacher in motivating EFL students at KG B class in Bali Kiddy school. Journal of Psychology and Instructions, 2(1), 9-15. https://doi.org/10.23887/jpai.v2i1.13736

Cameron, J., & Pierce, W. D. (1994). Reinforcement, reward, and intrinsic motivation: A meta-analysis. Review of Educational Research, 64(3), 363-423.
Dornyei, Z. (2001). Motivational strategies in the language classroom. Cambridge University Press.

Rubab, I., Ashraf, M., & Ahmad, S. (2020). Increasing Teachers’ Use of Positive Reinforcement: Effects of Performance Feedback to Improve a Learner’s Behavior. Journal of Education and Practice, 11(20), 120-126.

Salao Espinoza, M. G. (2022). Positive reinforcement in the development of speaking skills among young adult learners. Ecuador: Ambato

Samodra, O. A., & Faridi, A. (2021). The correlation of positive reinforcement, self- confidence, and speaking performance of English young learners. English Education Journal, 11(3), 393-405. https://doi.org/10.15294/eej.v11i1.45463

Santos, M. R. T., & Souza, L. C. (2018). The use of games in the English as a foreign language classroom: An exploratory study. International Journal of Languages, Literature and Linguistics, 4(5), 185-192.

Santos, M. R. T., Souza, L. C., & Silva, L. F. (2021). The use of songs in the English as a foreign language classroom: A case study. International Journal of Languages, Literature and Linguistics, 7(1), 1-8.

Saputri, F. R., & Setiawan, B. (2021). The use of authentic materials in the English as a foreign language classroom: An action research. International Journal of Instruction, 14(2), 149-164.

Sudirman, E., & Fauziah, N. (2021). The use of project-based learning in the English as a foreign language classroom: An action research. International Journal of Instruction, 14(2), 131-148.